Komentáře

neděle 6. února 2011

Komodity a akcie aneb Jak na tom všem vydělat

Osobně jsem se s Honzou setkal přibližně po ročním sledování jeho blogu zaměřeném na investování do akcií. Tak jako většina z nás, i já mám mimořádný zájem na tom, aby peníze pracovaly pro mě, nehledě na to, že jsem přesvědčen o nutnosti připravit se na dobu, kdy budu v penzi a na pomoc státu se nelze podle mého názoru příliš spoléhat.

Posledních sedm let hodně cestuji a žiji střídavě v ČR a v zahraničí, většinou v zemích, kam se upínají zraky našeho obyvatelstva jako na místa, která nám jsou vzorem pokud jde o měřítka životní úrovně. Znám a potkávám mnoho lidí, kteří mají část svého majetku uloženu v cenných papírech, dluhopisech, zlatě atd.. Ze stejných důvodů jako je vlastním i já: příprava na důchod (upozorňuji, že mám do penze dost daleko, stejně tak mí přátelé!), příjem navíc a nezanedbatelná ochrana před inflací. Ve vyspělých zemích je tato forma investování běžná tak jako u nás kdysi bývaly termínované vklady ve spořitelnách.

Tak tedy po velmi pečlivé přípravě jsem Honzu kontaktoval a sjednal si schůzku. Bylo pro mě milým zjištěním, že onen člověk, kterému jsem měl svěřit osud mých úspor, byl otevřen jakékoliv námitce, laickému dotazu i oprávněným obavám, od kterých jsem po dvouhodinovém rozhovoru s úlevou upustil.

Jistě, idividuální investování na kapitálových trzích není pro každého, to je důvod, proč jsem hledal někoho, kdo má dlouhodobé zkušenosti, pevnější nervy než já a někoho, s kým si budu rozumět a kdo dovede a nebojí se použít selský rozum tam, kde se ostatní budou zaštiťovat grafy a poučkami vytištěnými na drahém křídovém papíře.

Naše spolupráce vstupuje do čtvrtého roku a mohu říci, že jsem nadmíru spokojen. Průměrné roční zhodnocení portfolia 25% je velmi slibný začátek, a to nepočítám pravidelný dividendový výnos některých českých titulů, pro který si chodím do banky. Troufám si však nasadit laťku o něco výš, ale to bych bez Honzových zkušeností nezvládl. Upozorňuji, že se do žádných riskantních obchodů zatím nepouštíme, máme strategii, které je nutné se držet. Takže žádné nákupy na úvěr, žádné nepromyšlené transakce a hlavně žádná panická rozhodnutí. Pokud mám občas nutkání něco v portfoliu měnit mimo dohodnutou linii, většinou se mi dostane rady, které poté vůbec nelituji, ač se můj návrh z krátkodobého hlediska zdál mnohem lepší.

Jak vidno, i člověk jako já, který strávil celý loňský rok u protinožců, nemusí mít obavy o své prostředky. S pomocí internetu a především vzájemné důvěry nezáleží na tom, kde se právě nacházíte.

Kdo se neptá, nic se nedozví – jsem rád, že jsem nešel touto cestou. Honzu Hýska mohu vřele doporučit!

Radek N.

2 komentáře:

Alan Curtis řekl(a)...

Chci se s vámi všemi podělit o to, jak jsem dostal svou půjčku od pana benjamina, který mi pomohl s půjčkou ve výši 400 000,00 euro na zlepšení mého podnikání, když jsem požádal o půjčku, když se věci zhoršovaly v mém podnikání, bylo to snadné a rychlé pan benjamin mi bez prodlení poskytl půjčku. zde je pan benjamin email / whatsapp kontakt: +1 989-394-3740, 247officedept@gmail.com.

michal řekl(a)...

Já osobně preferuji spíše zlato, což vlastně pojem komodita nevylučuje. :) Ale za mě osobně je to poměrně slušný způsob toho, jak vygenerovat dostatečně velký a stálý pasivní příjem bez většího rizika. Zlato má sice stálou hodnotu, takže na tom nevyděláte přes noc, na druhou stranu na tom ale nepropálíte barák i s manželkou. :)

Abeceda podnikání a investování Akcie Akcie CZ Akcie online! AKCIE KOMODITY FOREX * Dr.Jan Hýsek Aktuální seznam pojišťoven a seznam zdravotních pojišťoven najdete na seznamu www stránek Byznys magazín tedy podnikání, investice, internet, osobní rozvoj a lidé Finance on-line! Finanční fórum Hedge fondy se snaží o absolutní výnos nezávislý na obecném ekonomickém vývoji a vývoji kapitálových trhů Hledáte investora či projekt k investování? Obojí najdete na Investoři.net How to invest in stocks for the beginner - http://www.stocks-commodities.eu/news/how-to-invest-peaks-and-valleys/ iAkcie Investování pro začátečníky Jak vydělat peníze na burze Komodity pro začátečníky Magazín pro muže Otázky a odpovědi v oblasti finance, investice, podnikání a internet Poradce Seznam www WarrenBuffett.cz - aneb jak vydělat na burze miliony Zajímáte se o to, které jsou nejlepší firmy v ČR a EU? Sledujte Top Firmy! Zprávy online! Mini Oční lékař a jeho oční poradna