Komentáře

pátek 9. ledna 2009

Jak investovat do zlata?

Jak investovat do zlata?

Existuje několik způsobů, jak zhodnotit peníze investicí do zlata. Nejschůdnější možností jsou komoditní futures. Obchody vám zprostředkuje několik společností, které v současnosti mají licenci od Komise pro cenné papíry. Futures kontrakty však nejsou určeny pro každého, přestože je tento způsob investice velmi jednoduchý a je možné obchodovat s relativně nízkými objemy.

Další z možností je také investice do zlatých mincí a slitků (prutů), které většinou dosahují vysoké ryzosti. Od nich je ale potřebné odlišovat pamětní mince, u kterých se cena určuje také na základě obliby u sběratelů.

Lze využít i odvozených instrumentů, kam patří dluhopisy zajištěné, či navázané na zlato, dále certifikáty se zlatem jako podkladovým aktivem, nebo fondy, které investují do zlata. K investicím do tohoto kovu také patří akcie těžebních a zpracovatelských společností, nebo firem, u kterých je zlato důležitým výrobním vstupem; dále fondy, které investují do těchto společností.

Poptávka po zlatě a jeho cena vždy rostou s geopolitickými krizemi, když investoři hledají „bezpečný přístav“ (právě pro jeho „vnitřní hodnotu“). Hrozby teroristických útoků totiž stále přetrvávají. K politickým hrozbám se přidávají ekonomické problémy a nejistota na akciových trzích, které také nutí investory hledat jiné možnosti zhodnocení prostředků.

Investice do zlata může být v současnosti jednou z možných variant, jak docílit větší diverzifikace portfolia.

Myslíte si, že je vhodné v současnosti investovat do zlata? Přemýšleli jste někdy o investici do zlata, nebo alespoň o koupi zlaté mince?

Vystavil

Přidat.eu záložku

3 komentáře:

Ladis řekl(a)...

Do zlata bych já neinvestoval. Nelze zjistit podle P/E a P/S, zda je levné, nelze zjistit, zda poptávka poroste, a bude-li investice dlouho v mínus, nebude z ní ani dividenda. Zatimco je radost kupovat s P/E a P/S levné akcie od podniku s rostoucim ziskem a vysokou dividendou 4x rocne po cástech vyplácenou, jak delá Spanelsko a USA.

Unknown řekl(a)...

Ahoj Ladislave, já o zlatě přemýšlím více než dříve.

Momentálně mám velký úspěch s firmou Barrick Gold Corporation -
http://finviz.com/quote.ashx?t=abx

Anonymní řekl(a)...

Jsem tu, abych se podělil o své svědectví o tom, co pro mě udělala dobrá důvěryhodná společnost poskytující půjčky, jsem z Ruska a jsem krásná matka tří dětí. Při pokusu o získání půjčky na rozšíření své stálezelené skupiny jsem přišel o peníze pro mě a mé děti to bylo tak těžké, šel jsem online hledat pomoc s půjčkami, veškerá naděje byla ztracena, až do jednoho osudného dne, kdy jsem potkal tohoto mého přítele, který si nedávno zajistil půjčku od velmi poctivého muže, pane, pedro. představila mě tomuto poctivému půjčovateli, pane. pedro, který mi pomohl získat půjčku do 5 pracovních dnů, budu panu pedrovi navždy vděčný za to, že mi pomohl se znovu postavit na nohy. můžete kontaktovat pana pedra prostřednictvím e -mailu: pedroloanss@gmail.com / whatsapp: +18632310632 oni nevědí, dělám to pro ně, ale prostě to musím udělat, protože je tam hodně lidí, kteří to potřebují pomoc s půjčkou, prosím, navštivte tohoto poctivého muže a můžete být také v bezpečí.

Abeceda podnikání a investování Akcie Akcie CZ Akcie online! AKCIE KOMODITY FOREX * Dr.Jan Hýsek Aktuální seznam pojišťoven a seznam zdravotních pojišťoven najdete na seznamu www stránek Byznys magazín tedy podnikání, investice, internet, osobní rozvoj a lidé Finance on-line! Finanční fórum Hedge fondy se snaží o absolutní výnos nezávislý na obecném ekonomickém vývoji a vývoji kapitálových trhů Hledáte investora či projekt k investování? Obojí najdete na Investoři.net How to invest in stocks for the beginner - http://www.stocks-commodities.eu/news/how-to-invest-peaks-and-valleys/ iAkcie Investování pro začátečníky Jak vydělat peníze na burze Komodity pro začátečníky Magazín pro muže Otázky a odpovědi v oblasti finance, investice, podnikání a internet Poradce Seznam www WarrenBuffett.cz - aneb jak vydělat na burze miliony Zajímáte se o to, které jsou nejlepší firmy v ČR a EU? Sledujte Top Firmy! Zprávy online! Mini Oční lékař a jeho oční poradna